רפלקסולוגיה לנשים בחיפה | לימור בנרון לוי

אגוזים, פיצוחים – מלאו כיסי באגוזים

אגוזים, פיצוחים – מלאו כיסי באגוזים

ישנם יתרונות לאגוזים ופיצוחים, מעבר לטעמם ותחושת השובע – ישנם סוגים התורמים לבריאות הלב וכלי הדם, מורידים כולסטרול ועוד.
רוב האגוזים עשירים בסיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים, ושומנים חיוניים בלתי רוויים ללא כולסטרול.
רק לשים לב לכמויות!

בוטנים - אלרגניים

בוטנים – אלרגניים

בוטנים ופיסטוקים: מכילים חלבונים וויטמינים מקבוצה B, אשלגן ומומלצים לבעלי לחץ דם נמוך. בוטנים לא עתירי קלוריות, עוזרים ללב, עשירים בחומצה פולית, ברזל, וחלבון. בוטנים מעודדי ליחה ובעלי תכונות אלרגניות!

פיסטוקים - עשירים בחלבון

פיסטוקים – עשירים בחלבון

פיסטוקים לא עתירי קלוריות; עשירים בחלבון, סיבים תזונתיים ואשלגן (מינרל החיוני לקצב לב תקין, מאזן הנוזלים בגוף, העברת אותות עצביים והתכווצות של שרירים).

אגוזי לוז - אנטי סטרס

אגוזי לוז – אנטי סטרס

אגוזי לוז: אנטי סטרס, עשירים בנוגד החמצון ויטמין E המגן על דפנות התאים מנזק מצד הרדיקלים החופשיים; עשירים בסיבים תזונתיים. בנוסף, השמן של אגוזי לוז מכיל חומצת שומן אולאית הידידותית ללב ולכלי הדם (זהה כמעט בהרכבו התזונתי לשמן זית). עשירים במגנזיום החיוני לפעילות תקינה של מערכת השרירים. מכילים שומן חד בלתי רווי, פלואור, יוד, נחושת ומנגן.

שקדים - להורדת רמת הכולסטרול בדם

שקדים – להורדת רמת הכולסטרול בדם

שקדים ואגוזי קשיו: לא עתירי קלוריות אך עשירים בשומן חד בלתי רווי, תורמים להורדת רמת הכולסטרול בדם, מעכבים הסתיידות עורקים ומורידים לחץ דם גבוה, עשירים במגנזיום, מינרל הכרחי לתפקוד תקין של שרירים ולהעברת אותות עצביים. שקדים עשירים בסידן, מינרל בונה העצם; חומצת שומן אולאית הידידותית ללב ולכלי הדם; נוגד החמצון ויטמין E; סיבים תזונתיים; חלבון ואשלגן. בזכות היותו בסיסי יש הנעזרים בו להקל על צרבת, אך קליפתו מכילה חומרים רעילים.

 

אגוזי קשיו - מלאים ברזל וחלבון

אגוזי קשיו – מלאים ברזל וחלבון


אגוזי קשיו לא עתירי קלוריות; משפרי ריכוז וזיכרון; מלאים ברזל וחלבון; מכילים זרחן החשוב לאיזון לחץ הדם; מכילים אבץ החשוב למערכת החיסון, לבריאות העור, לתפקוד במצבי לחץ, ולפוריות גברים ונשים.

ערמונים בעלי תכולת שומן נמוכה

ערמונים בעלי תכולת שומן נמוכה

ערמונים: דלק לגוף, עשירים בפחמימות אך עם תכולת שומן נמוכה, מכילים סידן.

אגוזי ברזיל - למלחמה בסרטן

אגוזי ברזיל – למלחמה בסרטן

אגוזי ברזיל: נלחמים בסרטן, עשירים בסידן ובסלניום (מינרל בעל תכונות נוגדי חמצון) המגן על הגוף מפני הזדקנות, מחלות לב וסרטן (בעיקר של הריאות, הערמונית והמעי הגס). עשירים במגנזיום; ברכיבים תזונתיים, חומצות שומן בלתי רוויות בריאות המורידות כולסטרול ומפחיתות סיכון למחלות לב. האגוז מכיל ניאצין, ויטמין 6B, בנוגד החמצון ויטמין E, ברזל, אשלגן, אבץ ונחושת; חלבון האגוז עשיר בחומצות אמיניות.

גרעיני דלעת - להגנה על כלי הדם

גרעיני דלעת – להגנה על כלי הדם

אגוזי מלך, גרעיני פשתן וגרעיני דלעת (גרעינים לבנים): עשירים בחומצות שומן אומגה 3 ולכן מונעים מחלות לב וכלי דם על ידי מניעת הסתיידות עורקים והורדת לחץ הדם.

אגוזי מלך - להגנה על הלב

אגוזי מלך – להגנה על הלב

אגוזי מלך מגנים על הלב והעור; מכילים נוגדי חמצון הנלחמים בהזדקנות; עשירים בחומצה אלפא לינולאית (אומגה 3) המורידה כולסטרול ומסייעת בדילול הדם וכך פועלת נגד היווצרות קרישים. מכילים את המינרל נחושת, שדרוש לייצור מלנין, פיגמנט העור המגן מפני השפעותיה המזיקות של השמש.

גרעיני חמניות - לעידוד ייצור חלב אם

גרעיני חמניות – לעידוד ייצור חלב אם

גרעיני חמניות (גרעינים שחורים): עשירים בנוגד החמצון ויטמין E, בחומצות אמינו החיוניות להתפתחות תאים ורקמות הגוף, ולכן מומלצים לנשים הרות ומניקות (מעודדים ייצור חלב אם). עשירים בויטמין B6 המוריד רמות כולסטרול רע LDL.

אגוזי פקאן - מומלצים לצמחונים

אגוזי פקאן – מומלצים לצמחונים

אגוזי פקאן: עשירים בחומצת שומן אולאית הידידותית ללב ולכלי הדם; סיבים תזונתיים; ובחומצות אמינו חיוניות ולכן הם מומלצים לצמחונים כמקור תזונה חלבוני משלים (שהגוף אינו מייצר). מכילים ויטמיני B, ברזל וסידן.

אגוזי מקדמיה עשירים בקלוריות

אגוזי מקדמיה עשירים בקלוריות

אגוזי מקדמיה: מכילים מגנזיום ואשלגן, עתירי קלוריות.

כדי ליהנות מיתרונותיהם הבריאותיים מומלץ לאכול פיצוחים ואגוזים טריים, לא קלויים (כדי לא לפגוע במרקם החלבוני או בחומצות השומן) ולא מומלחים (כדי לא להעלות את לחץ הדם). יש לשמור אותם במקום קריר ויבש (אפשר גם בהקפאה).
שימו לב לכמויות – עודף בצריכת שומן יגרום לעלייה במשקל והשמנה גם אם מגיע ממקור בריא!

Tagged → , ,

כתוב תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.שדות חובה מסומנים ב*

*

 

לתיאום טיפול 0523-492-860

הקליניקה בנרקיסים 5, חיפה

המידע באתר הוא דיעה אישית שלי בלבד. אין לראות את הכתוב כהמלצה רפואית, והוא אינו במקום הכשרה מקצועית.

© 2010 כל הזכויות שמורות ללימור בנרון לוי, רפלקסולוגיה + נשים

דואר אלקטרוני:
שם:*
מעוניין/ת ברפלקסולוגיה +:*